Veelgestelde vragen

Kan ik ook een serviceflat kopen?
Wij verkopen bewust geen serviceflats omdat wij te allen tijde in staat willen zijn om aan onze gebouwen de nodige aanpassingen te kunnen doorvoeren om in regel te blijven met de snel evoluerende wetgeving. Bovendien is de huurformule beter geschikt voor een verblijf van relatief beperkte duur.

Kom ik in aanmerking voor een verblijf in een serviceflat?
Indien u ouder bent dan 60 komt u zeker in aanmerking. Als u jonger bent, moeten wij een aanvraag doen om u toe te laten.

Hoe groot is mijn serviceflat?
De netto vloeroppervlakte van de woning varieert afhankelijk van het type tussen de 46 en 79 m². Er zijn serviceflats met en zonder terras.

Zijn water en elektriciteit inbegrepen in de dagprijs?
Om uw budgetbeheer eenvoudig te houden bieden wij u een quasi all-in formule aan. Alle nutsvoorzieningen (verwarming, elektriciteit en water) zijn inbegrepen, maar ook het digitaal televisieabonnement, telefoonaansluiting en gratis breedband internet en WIFI. Verzekering en ophaling van huisvuil zijn eveneens inbegrepen, net als het gebruik van onze sociale diensten en animaties. U vindt een volledig overzicht van alle inbegrepen diensten op dagprijs.

Kan ik mijn meubels meebrengen?
U kan de woning helemaal naar uw eigen smaak met eigen meubels inrichten. Er is voldoende ruimte voor een eetplaats en een salon. U heeft ook een aparte slaapkamer en ruimte voor berging. De badkamer en keuken zijn volledig ingericht.

Moet ik zelf eten maken?
Indien u dat wenst kan u alles klaarmaken in uw eigen keuken. Heeft u geen zin om te koken, of vindt u het gezelliger om met andere bewoners samen te eten, dan bent u meer dan welkom in ons Grand Café om daar een hapje te eten tegen democratische prijzen. Indien u regelmatig komt eten, dan kost een driegangen maaltijd ongeveer 10 euro.

Mag ik bezoek ontvangen?
Uiteraard ontvangt u zelf uw bezoek. U heeft een eigen bel en een videofoon zodat u kan zien wie u bezoekt. Wij vragen wel om de rust van de andere bewoners te respecteren, zeker tussen 22u en 8u ’s  ochtends.

Wie doet mijn was?
Wij stellen een gemeenschappelijke wasruimte ter beschikking waar u gratis onze wasmachine en droogkast kan gebruiken. Sommige serviceflats beschikken over een eigen aansluiting voor een wasmachine. Indien u dat wenst, kan u uw was of strijk ook uitbesteden en betalen met dienstencheques.

Kan mijn huisarts, poetsvrouw of thuisverpleegkundige hier ook langskomen?
Vanzelfsprekend. U kan dat helemaal zelf bepalen en de betaling blijft gewoon zoals u dat gewend bent.

Is er parking voorzien?
Er zijn ondergrondse parkeerplaatsen voorzien waar u voor een beperkte bijdrage uw wagen veilig kan parkeren.

Is er wifi / digitale tv aanwezig?
Jazeker. Ook deze kosten zijn inbegrepen in de kostprijs.

Mag ik roken?
In het gebouw is om veiligheidsredenen roken niet toegelaten, maar u kan gerust op de terrassen of in de tuin roken.